Fashion: Random & Handsome Fall/Winter 2011

Random & Handsome er fra Kolde Købehavn! Fashion Capital som nogen kalder os i USA!

Her har vi designeren Kevin Veng’s egne ord om kollektionen.

“Selve mærket er bygget op omkring min egen inspiration gennem livet som drengen der elsker tøj og ikke kan få nok af det.”

Læs mere om mærket og se billeder fra Lookbooken efter jumpet..

Historien:

“Mærket blev startet efter et længere varende ophold i LA hvor jeg arbejdet i mode branchen. Jeg blev utrolig inspireret af det drive folk havde derover og troen på sig selv, lige meget om man vidste chancerne for at man ku blive til noget var så minimale. For alle i LA prøver lykken med at blive sanger, rapper, danser, skuespiller eller designer i LA… men 1 ud af 1000 når succes. Men det var helt klart det som genvandt mine drømme om at starte mit eget tøjmærke.”

Især mine to chefer for BPMW Agency gave mig utrolig stor inspiration, for både den måde de var på og så laidback de så på tingene gjorde bare at den frygt man havde for at skulle fail bare forsvandt!

Udover dette fik jeg jo også skabt utrolig mange kontakter i branchen og lærte en masse om hvordan det hele foregik!

Så da jeg kom tilbage til grå og kolde kbh måtte jeg sætte noget lys på dagen og valgte derfor en uge efter at gå igang med at designe min første kollektion.

Da det var på plads hev jeg fat i min buddy fra Indien som jeg også havde mødt i LA og fik snakket frem og tilbage om hvordan produktionen ku foregå osv.

Så engang i feb tog jeg afsted og startet mit eventyr og fik produceret min første kollektion.” (Lookbook F/W 11)

Mærket i sig selv, hvem henvender vi os til:

“Mærket er utrolig meget inspireret af Københavns street fashion og LA’s gå på mod og troen på sig selv. Der er så blevet lagt en del arbejde i selve fitting processen på tøjet, da jeg selv mener det er det vigtigste når man er ude og købe tøj, for sidder det ikke godt, er det lige meget hvor lækker kvaliteten er eller hvor dope selve stykket ser ud når det hænger på en bøjle – For så køber man det ikke!

Dernæst er det self kvalitet og selv udseende som spiller ind…

Vi har prøvet at skabe et mærke der henvender sig forholdsvis bredt, men til en gruppe af unge og kvalitets bevidste mænd i en alder af ca. 18-35 år. De har alle sammen haft lidt at gøre med street kulturen i danmark i deres yngre liv og en del af dem har stadig.

Dog skal det siges at tøjet self kan bruges af utrolig mange typer hvis man kun er ude og lede efter et stykke tøj. Men hvis man klæder sig i et fuldt sæt af R&H, så er det klart at se at tøjet har en smulle street inspireret look i sig.”

Første kollektion:

Den første kollektion er klart bygget op på at vi vil ind på market og vise hvad vi kan med vores fitting. Tøjet i sig selv er ikke så orginalt endnu, men vi ser det også mere som en basic collection for vores fits and designet denne gang, for at vise folk hvad vi kan med fittingen og hvorfor folk skal købe det. Også har vi også valgt at sætte et præg på vores tøj med at lege lidt med farverne, så vores vidunderlige kunder har noget at vælge imellem.

Sommer kollektion 2012 kommer til at være lidt mere unik og vi vil lege lidt mere med selv udseendet på tøjet.”

Lookbook F/W 2011

Denne lookbook er meget inspireret af min kærlighed til KBH og de mennesker omkring mig, både KBH og mit arbejder som juicer har en stor effekt på min hverdag og mit humør, så derfor har jeg valgt at bringe de ting ind i lookbook’en!

Vi har valgt at skyde det i det gamle kbh da dette har utrolig meget historie og inspirer mig selv utrolig meget til både design og livet tilgang.

Drengene som står modeller i selve lookbooken er nogle rigtig gode venner som er blevet brugt, både for at vise at R&H er et mærke som utrolig mange kan bære og ikke kun en slags type. Dog vil selve tøj mærket prøve at henvende sig til drengen som er en lille smule streetsmart og med et glimt i øjet.

Samtidig har vi jo selvfølgelig også lagt vægt på selve juice konceptet da det er en stor del af min daglige hverdag.. “tøjet bliver ikke designet uden en “cup of Joe” i min venstre hånd, mens der tegnes med den højre!” så derfor kan dette godt virke som lidt product placement, hvilket det ikke er, da det ikke gir nogen betaling, det ren og skær en del af min leve stil og det er lidt hvad lookbook’en her afspejler. Hverdagen i Kbh!

men self er historien bag R&H jo også at det er mit liv i KBH og mine mange mdr i LA som har skabt R&H… Så mon ikke den næste lookbook S/S12 blir skudt derovre?”

Prisliste

Skjorter (4 farver / Chambray og Fløjs ) 599

Tee’s (5 farver 100% bomuld) 199-249

Tynde sweat (3 farver) 399

Jakker (Varsity (2 farver)) 999

Jakke (Quileted(2 farver)) 1099

Jeans (Black(lookbook) / Acid wash Black) 649

Chino (Fall Orange(lookbook) / Green / Navy / Light Grey) 599

Shops

LA: Secret Service LA

CPH: Slam

Webshop: www.randomandhandsome.com (åbner først til september)

Det vil være i butikkerne fra august (flere er på vej)

Følg med på facebook page(mest info) http://www.facebook.com/RandomAndHandsome

Hjemmesiden: www.randomandhandsome.com

Fotograf: Mikkel “Whitey” Iversen

Facebook

Facebook Fanpage

Twitter

1 Readers Commented

Join discussion
  1. Pingback: DDSteezin 29 mar, 2011

    Danmarks nye tøjmærke Random & Handsome http://fb.me/IaDzd6r2

HAVE SOMETHING TO SAY?